Góral z napędem elektrycznym. Jak to działa?
Rowery elektryczne to nie tylko, jak mogłoby się zdawać, jednoślady stworzone z myślą o jeździe miejskiej. To obecnie również rowery trekkingowe, crossowe oraz MTB. Wśród e-rowerów górskich jedną z najbardziej zaawansowanych konstrukcji – dostępnych w Polsce – jest Kreidler Las Vegas 2.0. Jak w tym przypadku w praktyce sprawuje się elektryczne wspomaganie?
Rowery elektryczne to nie tylko, jak mogłoby się zdawać, jednoślady stworzone z myślą o jeździe miejskiej. To obecnie również rowery trekkingowe, crossowe oraz MTB. Wśród e-rowerów górskich jedną z najbardziej zaawansowanych konstrukcji – dostępnych w Polsce – jest Kreidler Las Vegas 2.0. Jak w tym przypadku w praktyce sprawuje się elektryczne wspomaganie?
Od kilku lat popularność elektrycznych jednośladów wyraźnie rośnie. W samej tylko Europie w 2015 r. ich sprzedaż osiągnąć ma poziom 3 mln, podczas gdy jeszcze w 2011 r. było to mniej więcej 1 mln sztuk.
Wraz ze wzrostem popytu na e-rowery rozszerzeniu uległ katalog dostępnych na rynku konstrukcji. Początkowo producenci koncentrowali się głównie na największym segmencie, czyli rowerach miejskich. Z czasem jednak stawiać zaczęto także na modele bardziej wyspecjalizowane.
Zdecydowanym liderem na kontynencie są Niemcy, gdzie rowerów elektrycznych sprzedaje się rocznie w sumie ok. 400 tys. W Polsce na razie popyt na e-rowery jest wielokrotnie niższy, a sprzedaż szacuje się na ok. 1 tys. sztuk w skali roku.
Jak zatem w praktyce działa system wspomagania elektrycznego? Na jak duże wsparcie można liczyć? I ile czasu trzeba, aby do pełna naładować baterię? Odpowiedzi na te i inne pytania znaleźć można w mini-poradniku wideo, przygotowanym przez ekspertów Kreidler Polska. Rowerem „doświadczalnym” jest Las Vegas 2.0, najbardziej zaawansowany technologicznie e-rower górski marki Kreidler.