Nowy wszędołaz BVS10 Beowulf – poezja w ruchu
Nowy wszędołaz – transporter, który może dotrzeć w jeszcze więcej miejsc i przewieźć więcej ładunku, niż jakikolwiek inny pojazd w swojej klasie – zadebiutował podczas wystawy DSEI w Londynie.
Nowy wszędołaz – transporter, który może dotrzeć w jeszcze więcej miejsc i przewieźć więcej ładunku, niż jakikolwiek inny pojazd w swojej klasie – zadebiutował podczas wystawy DSEI w Londynie.
Nowy pojazd o nazwie Beowulf jest oparty na uznanym produkcie firmy – przegubowym transporterze Viking BvS10, używanym do transportu żołnierzy i zaopatrzenia logistycznego, który został początkowo zaprojektowany w Szwecji dla brytyjskiej Królewskiej Piechoty Morskiej (UK Royal Marines). Udźwig Beowulfa wynosi 8 ton. Dzięki zamontowaniu w tylnej części specjalnych kabin, przystosowanych do przewozu osób i ładunków, charakteryzuje się on niezwykłą elastycznością w wykonywaniu zadań. Pojazd może poruszać się po wodzie, bagnach, śniegu i miękkim piasku, a także wspinać na zbocza nachylone pod kątem 45 stopni. Podstawowe zalety Beowulfa to zwiększony komfort załogi, polepszona widoczność, a także łatwość obsługi technicznej i wsparcia eksploatacji, skutkujące zmniejszeniem kosztów użytkowania.
BAE Systems postrzega Beowulfa jako następcę swojego Bv206. Zbudowano ponad 12 000 tych kompozytowych pojazdów, a większość z nich wciąż jest eksploatowana przez siły zbrojne i służby ratownicze w ponad 40 krajach na całym świecie. Beowulf dobrze wpasowuje się w niedawno opublikowane wymagania brytyjskiej Królewskiej Piechoty Morskiej, która potrzebuje około 230 pojazdów różnych wersji, mających zastąpić używane obecnie 350 Bv206.
Mimo, że Beowulf jest przeznaczony głównie na rynek wojskowy, ma on także szansę zdobycia zamówień użytkowników cywilnych, wykonujących zadania w trudno dostępnych obszarach.