Lexus RX – czym zaskakuje nowy model?
Najchętniej wybierany przez klientów Lexusa samochód, ponad 2,2 mln sprzedanych egzemplarzy, 230 kW (313 KM) sumarycznej mocy przy najniższej w klasie emisji CO2, sięgającej 120 g/km – mowa o nowym RX. Jego europejska premiera odbyła się kilka dni temu na Frankfurt Motor Show 2015.
Najchętniej wybierany przez klientów Lexusa samochód, ponad 2,2 mln sprzedanych egzemplarzy, 230 kW (313 KM) sumarycznej mocy przy najniższej w klasie emisji CO2, sięgającej 120 g/km – mowa o nowym RX. Jego europejska premiera odbyła się kilka dni temu na Frankfurt Motor Show 2015.
Przypomnijmy kilka dat: pierwszy RX typu SUV zjechał z taśmy produkcyjnej w 1998, milowy krok to Lexus RX 400h kiedy to pojawił się pierwszy na świecie luksusowy model z napędem hybrydowym. Teraz producent zapowiada kolejną, przełomową odsłonę. To już czwarta generacja RX.
Co widzimy?
Nadwozie nowego RX, nawiązuje swą formą do poprzednich modeli Lexusa. Kabina przestronna I funkcjonalna, ale nic nie traci z poczucia luksusu. Harmonia komfortu i stylu. Wysoka jakość materiałów wykończeniowych i montażu. Smaku dodaje grawerowanie odsłaniające warstwę aluminium – wykonywane przez fachowców z fabryki fortepianów YAMAHA. Efekt końcowy to dopracowany, liniowy wzór.
Pasażerowie podróżujący z tyłu niechętnie zmienią swoje miejsce. Skórzane, elektrycznie regulowane fotele, przestrzeń porównywalna do limuzyny LS, 15-głośnikowy system audio Mark Levinson®. Czego chcieć więcej? Najnowsze trendy technologiczne to też tegorczny RX: system nawigacyjny Lexus Premium z centralnym 12,3-calowym wyświetlaczem, najnowszej generacji zdalny sterownik Remote Touch, panoramiczny system wizyjny, elektrycznie podnoszone drzwi bagażnika, bezprzewodowa ładowarka do urządzeń przenośnych.
Nowy Lexus ma się prowadzić zwinnie i pewnie, konstrukcja podwozia została wzmocniona, nadwozie usztywniono, przez co samochód reaguje pewniej na ruchy kierownicą. Napęd na wszystkie koła (AWD) zwiększa stabilność na suchej i śliskiej powierzchni. Lexusy to bezpieczeństwo. Lexus Safety System+ (w tym m.in. utrzymanie w pasie ruchu, wykrywanie gwałtownego zatrzymania samochodu poprzedzającego, ostrzeganie przed kolizją z przeszkodą lub pieszym), który pomaga uniknąć kolizji, a w razie ich wystąpienia – łagodzić skutki.
A co pod maską?
Przekonstruowana 3,5-litrowa jednostka V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, system napędowy rozwijający sumaryczną moc 230 kW (313 KM). Średnie zużycie paliwa w RX 450h sięga nawet 5,2 l/100 km i ma najniższą w klasie emisję CO2 – od 120 g/km. Drugą wersją będzie RX 200t z 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Nowy Lexus ma być pozycjonowany w środku swojego segmentu. Pierwsze dostawy do salonów planowane są na koniec roku, więc można już składać zamówienia. Producent zapowiedział też nowe wersje „szyte na miarę” w klasie Sport.