Udział w targach jako strategia marketingowa firmy
Targi są wyjątkową okazją, by spotkać się z klientami, zdobyć partnerów, czy też podpatrzeć co dzieje się u konkurencji. Ich pozytywny efekt jest zależny oczywiście od tego, w jaki sposób zaprezentujemy swoją firmę, ofertę, produkty i jak długo zostaniemy zapamiętani. Warto pamiętać o tym, że udział w targach może być dość dużą inwestycją i zazwyczaj zwraca się ona bardzo długo, ale jest to koszt, który warto ponieść, by budować konsekwentnie swój wizerunek w branży. Do przygotowań trzeba jednak podejść bardzo skrupulatnie, by już samo stoisko, lady wystawiennicze, gadżety oraz sama prezentacja działały tylko na naszą korzyść
Jak przygotować się do targów?
By nie uznać targów za zmarnowany czas i stracone pieniądze, trzeba umiejętnie zaplanować całą prezentację, stoisko, zamówić lady wystawiennicze, roll-upy, banery, katalogi czy gadżety reklamowe, by całość stanowiła spójną, atrakcyjną oraz czytelną dla klientów koncepcję. Wszak w ten sposób promujemy się na zewnątrz, a targi to nie impreza towarzyska, tylko ciężka praca, która wymaga przygotowań przed wydarzeniem oraz intensywnych i czasochłonnych rozmów, prezentacji, negocjacji z klientami oraz potencjalnymi partnerami.
Dlatego właśnie udział w targach musi być przede wszystkim dobrze zaplanowany. Warto wybierać takie imprezy, które są powiązane z naszą branżą, produktami czy usługami. Poza tym trzeba być przygotowanym na to, że będzie się prezentować wielu wystawców, a każdy z nich będzie chciał przyciągnąć jak największą uwagę odwiedzających. W efekcie każdy zainwestuje w świetnie wyglądające stoiska, charakterystyczne lady wystawiennicze, innowacyjne gadżety.
Co można osiągnąć?
Nie każda firma dobrze czuje się na targach i nie każda dostrzega efekt tego typu promocji. Samo wystawienie się na tego typu imprezie też nie jest sztuką samą w sobie, bo trzeba już na starcie odpowiedzieć sobie, jaki faktycznie jest cel. Najczęściej będzie to pokazanie się klientom, poznanie kontrahentów i zdobycie nowych kontaktów. Targi to także okazja, by sprawdzić, co dzieje się u konkurencji, jakie są trendy w branży, czego w danym sezonie można się spodziewać. Można świetnie zaplanować stoisko, postawić na rewelacyjne lady wystawiennicze oraz szereg dobrych gadżetów, ale tego rodzaju spotkania rządzą się także pewną przypadkowością, więc trzeba być elastycznym. Poza potencjalnymi klientami i partnerami można również liczyć na obecność dziennikarzy. Ich opinia może być niezwykle istotna i może bardzo pozytywnie wpłynąć na promocję marki, o ile oczywiście o nią zadbamy.