Jaguar F-Type Coupé – luksus szybkości
Najbardziej oczekiwany Jaguar ujrzał wreszcie światło dzienne. 550 KM mocy, turbodoładowane V8, setka w 4,2 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 300 km/h. To musi robić wrażenie, zwłaszcza w przypadku Jaguara.
Najbardziej oczekiwany Jaguar ujrzał wreszcie światło dzienne. 550 KM mocy, turbodoładowane V8, setka w 4,2 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 300 km/h. To musi robić wrażenie, zwłaszcza w przypadku Jaguara.
Nowe auto Jaguara dostępne jest w trzech wersjach – najszybszej F-TYPE R oraz F- Type S Coupé i F -TYPE Coupé. Dwa ostatnie modele napędza trzylitrowa jednostka V6 o mocy odpowiednio 380KM i 340KM. „Setkę” osiągają w 4.9 oraz 5.3 sekundy, a ich prędkość maksymalna to 275 i 260 km/h.
Nadwozie nowego Jaguara powstało z aluminium zapewniającego sztywność konstrukcji na poziomie 33,000 Nm/stopni, co sprawia, że jest to najsztywniejsza konstrukcja w gamie modeli tego producenta. Co ciekawe bok F -Type Coupé wykonany jest z jednego kawałka aluminium. Uwagę zwraca spojler osadzony na pokrywie bagażnika, współgrający z linią lamp w technologii LED. Niestety we wnętrzu znajdziemy miejsce tylko dla kierowcy i jednego pasażera.
F -TYPE R Coupé oferuje także świetnie zestrojone zawieszenie, współpracujące z elektronicznie sterowanym dyferencjałem aktywny II generacji oraz z systemem Torque Vectoring, który ułatwia pokonywanie zakrętów przy dużych prędkościach. Sportowe, aktywne zawieszenie Adaptive Dynamic z systemem Dynamic Mode zwiększa dynamikę F – Type R zapewniając natychmiastową reakcję na gaz i dostarcza niesamowite wrażenia z jazdy.
Modele F-TYPE R oraz F-TYPE S Coupé opcjonalnie wyposażone są w karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, lżejsze o 21 kg od standardowej wersji.
Każdy Model F- TYPE Coupé wykorzystuje ośmio-biegową skrzynię Quickshift, pracującą w trybie manualnym dzięki łopatkom zamieszczonym przy kole kierownicy oraz za pomocą dźwigni zmiany biegów umieszczonej na centralnej konsoli wnętrza F- TYPE Coupé.