New Balance – marka z historią
Historia marki rozpoczęła się na początku ubiegłego stulecia, w 1906 r.; to właśnie wtedy William J. Riley założył w Bostonie firmę New Balance. Cel powstania przedsiębiorstwa był bardzo prosty; Riley, z pochodzenia Brytyjczyk, chciał poprawić komfort pracy robotników, którzy w większości – podobnie jak on – byli imigrantami. Początkowo firma produkowała jedynie elementy wspierające do butów; obecnie to jeden z największych producentów obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych, a marka NB jest rozpoznawalna na całym świecie.
Historia marki rozpoczęła się na początku ubiegłego stulecia, w 1906 r.; to właśnie wtedy William J. Riley założył w Bostonie firmę New Balance. Cel powstania przedsiębiorstwa był bardzo prosty; Riley, z pochodzenia Brytyjczyk, chciał poprawić komfort pracy robotników, którzy w większości – podobnie jak on – byli imigrantami. Początkowo firma produkowała jedynie elementy wspierające do butów; obecnie to jeden z największych producentów obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych, a marka NB jest rozpoznawalna na całym świecie.
Pierwszym produktem New Balance była specjalna wkładka do butów w kształcie łuku; miała za zadanie wspierać śródstopie i stabilizować całą stopę. W założeniu została zaprojektowana z myślą o robotnikach, policjantach i innych osobach, które „spędzają całe życie na nogach”. Wkładka była testowana zresztą właśnie przez funkcjonariuszy, a także przez biegaczy z klubu Massachussets. Zadowalające wyniki zachęciły Riley’a do zgłoszenia się do biura patentowego; wkrótce po tym wynalazek Brytyjczyka trafił do sprzedaży dzięki pośrednictwu dystrybutora obuwia.
Pierwsze obuwie do biegania zostało wyprodukowane przez New Balance dopiero w 1939r.; były to buty sportowe, wykonane z kangurzej skóry, o zaskakująco niskiej cenie (7$) przy jednoczesnej gwarancji jakości ze strony producenta. Obuwie szybko zyskało pozytywne recenzje i trafiło do sklepów.
Rozwój marki New Balance
O początku rozwoju marki New Balance można jednak mówić dopiero w 1953r., kiedy firmę przejęła córka Riley’a – Eleanor Kidd. To ona, wraz z mężem, postanowiła skoncentrować swoją uwagę na badaniach technologicznych, które miały przyczynić się do stworzenia obuwia jeszcze lepiej dopasowanego do potrzeb rynku. Eleanor była zresztą autorką pomysłu związanego ze zwiększeniem szerokości butów, tak, by były znacznie wygodniejsze.
Mimo to, w latach 50. i 60. wciąż było to jednak bardzo małe przedsiębiorstwo, które zatrudniało zaledwie 6 osób, produkujących 30 par butów dziennie. Sytuacja zmieniła się radykalnie w 1972r., kiedy firmę kupił Jim Davis. Bardzo szybko obuwie NB (produkowane już na szerszą skalę) zyskało miano „najlepszych butów dla biegaczy” (dotyczyły to przede wszystkim modelu 320), głównie ze względu na poziom dopasowania do potrzeb osób biegających i uprawiających sport.
Obecnie firma New Balance produkuje nie tylko obuwie sportowe, ale również odzież i akcesoria treningowe. Ich oferta okazała się na tyle wyjątkowa, że wśród wszystkich marek sportowych to właśnie ona osiągnęła najwyższy poziom lojalności konsumenckiej, a w dodatku zajmuje drugie miejsce pod względem ilości sprzedawanego obuwia. Na czym polega fenomen New Balance?
Co wyróżnia markę na tle innych?
New Balance nie bez przyczyny stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek sportowych na świecie. Co wyróżnia ją na tle innych? Po pierwsze, New Balance od początku swojego istnienia kładła nacisk na badania i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, które miały zadowolić nawet najbardziej wymagającego klienta. Świadczy o tym fakt, że pierwszym produktem New Balance nie było obuwie, ale element wspomagający, wkładka zaprojektowana specjalnie z myślą o wszystkich ceniących komfort i wygodę. Każdy kolejny produkt amerykańskiej firmy stosował nowe rozwiązania, przetestowane wcześniej przez biegaczy, sportowców i osoby prowadzące aktywny tryb życia. Marka jest znana z używania wysokiej jakości materiałów tekstylnych, odpornych na wiatr i mróz, a jednocześnie „oddychających” i zapobiegających poceniu się stóp. Doceniane są również amortyzowane podeszwy czy stabilne brzegi.
Przybliżając ofertę New Balance nie można zapominać o warstwie estetycznej. Wszystkie produkty tej firmy są opatrzone literą „N” nawiązującą do nazwy. Każdy znajdzie fason i kolorystykę, które przypadną mu do gustu, warto jednak pamiętać, że NB ma unikatowy, charakterystyczny styl, którego nie da się pomylić z żadnym innym. Łatwo także rozróżnić obuwie, które zostało stworzone z myślą o kobietach (intensywniejsza kolorystyka, kobiecy fason) czy dzieciach (wygodne w zapinaniu rzepy). Na eobuwie.com można znaleźć zarówno sneakersy jak i półbuty czy trekkingi, przystosowane do długich wypraw.
Oczywiście, New Balance to nie tylko obuwie sportowe – to także odzież i różnego rodzaju akcesoria, które ułatwią życie każdej trenującej osobie.
Co warto wiedzieć o New Balance?
To wyjątkowa firma, nazywana przez wiele osób „marką z historią”. Zasłynęła dzięki innowacyjnemu podejściu do tworzenia obuwia sportowego, a także nastawieniu na badania i nowe technologie odzieżowe. Obecnie zajmuje drugie miejsce pod względem ilości sprzedanych butów, a także może pochwalić się najwyższym wskaźnikiem lojalności konsumentów.
Fenomen marki został zbudowany na jej unikalności i odrębności. New Balance, to alternatywa dla wszystkich osób, które poszukują nowej jakości, a przy tym chcą mieć obuwie lub inne akcesoria w pełni dopasowane do swoich potrzeb. Jest to szczególnie cenna możliwość dla tych, którzy cenią swój indywidualizm. Warto także zauważyć, że produkty NB w dużej mierze nawiązują stylistyką do lat 80. i 90., dzięki czemu zyskały wielu wiernych fanów.
New Balance promuje strategię „nasze produkty mówią same za siebie”. Marka zasłynęła również z tego, że nie reklamują jej żadne znane twarze, co wyróżnia ją na tle innych firm. Mimo to produkty NB cieszą się nieustanną popularnością na całym świecie.
Na eobuwie.com można znaleźć zarówno funkcjonalne i wygodne sneakersy, oryginalne trzewiki jak i specjalnie zaprojektowane i skonstruowane trekkingi. New Balance proponuje obuwie dla całej rodziny, w różnej kolorystyce i o różnych fasonach, idealnie dopasowane do indywidualnych potrzeb.